söndag 6 februari 2011

Vilken helg

I lördags rillbringade jag fem timmar i Lycksele, jippi (inte). Men innan avfärd skulle jag ta ut hundarna för en långsvängoch då lyckades Bamse hitta ett kadaver inne i skogen där jag givetvis inte kom åt honom. Jag ropade lockade gullade och hotade men inte kom han för det. Jag såg hur han tuggade slet och rev i det han hittat och jag förbannade den djupa snön som gjorde att jag inte kom åt honom. 20 minuter senare kom han, då hade han ätit klart och var mätt och belåten och minst sagt svullen över magen. Jag skyndade mig tillbaka och stängde in Bamse i köket och tog med mig Casper på min färd till Lycksele och man kan säga att  jag kan varenda gata och affär i den staden nu. Jag startade mina fem timmar med att gå igenom alla affären som fanns, de har världens finaste loppis där, stor och välorganiserad det var där jag startade min dag, jag hittade lite saker till Teo där. Sen anföll jag Dollar store och där hittade jag en hel del så klart, en mycket rolig affär detta. Efter det så åkte jag fram på stan och gick igenom butikerna där fick tag på en jacka till Linda (försenad födelsedagspresent) och en jacka till mig själv. Efter detta tog jag en långpromenad med Casper som snällt suttit i bilen hela tiden. Jaha då var det tre timmar kvar, jag drog iväg till Dollar store igen och försörde lite mer pengar sen blev det Granngården där jag köpte hundmat. Sen blev det mat på Frasses en kycklingburgare, jag ringde till Roger som jag tvingade prata med mig en lång stund och när jag till sist åkt gata upp och gata ner tills däcken glödde var det dags att åka tillbaka. Tack och lov för det. Väl tillbaka öppnade jag ytterdörren och höll andan inför den synen som jag förberett mig på, men, ingen hund, ingen lukt, ingenting, då blev jag orolig, vad har hänt har han fått kolik och dött. Men inte då han var nog så utpumpad av allt han ätit så han verkade ha sovit hela tiden vi var borta. Det blir en ordentlig avmaskning där kan jag säga och sen kommer han få vara kopplad ett tag fram över. Dagen avslutades med en tallrik cheesecake, gott, gott.

Idag startade vi med att åka till badhuset klockan 11 och där flöt vi omkring i några timmar.
Kolla bara in detta



Härliga badbilder eller hur....
Efter badet åt vi god mat och tyvärr påverkade detta Zumban, magen tycke att det var lite för tätt inpå maten som Zumban drog igång. Men Zumban genofördes i alla fall. Man kan lugnt säga att jag känner mig lite mör nu, så det kan nog bli en tidig kväll elle ri alla fall en slapp kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar