onsdag 23 mars 2011

Aprilväder

God kamp med fortsatt pulverdiet, idag har jag också ätit ett ägg, mums. Annars har dagen bestått av konstiga förfrågningar, lögnaktiga människor, allvarliga funderingar, promenader med hundarna och rena aprilvädret. Det har snö/haglat, snöat, blåst, vindstilla och varit strålande solsken idag, det är vad jag kallar ett riktigt aprilväder, det enda som fattades var regnet men det kanske kommer innan kvällen.
Numer så har vi rullgardinen nerdragen i sovrummet eftersom morognsolen tittar in lite för tidigt, inte för att jag vill klaga på solen, men att få den mitt mellan ögonen innan ens tuppen har klivit upp är lite för mycket för min del. Det är så härligt att ljuset har återvänt till den här delen av landet och nu kommer det bli så himla ljust att det aldrig blir mörkt istället, mycket nice.

Idag ringde, helt oväntat, en person som jag inte pratat med på herrans många år upp mig. FB är bra man hittar igen människor som man annars inte skulle ha en chans att hitta igen. Det var riktigt roligt att surra en stund. Sen har Patche varit här på besök.
Visst är de ganska söta ihop när de delar fåtölj.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar