lördag 10 december 2011

Plogbilen

Vaknade av att plogbilen tog bort snön här utanför. Innan jag fattade vad det var hade jag gått igenom storm, jordbävning, hällregn och en massa andra tankar. Tänkt så knäppt det kan bli när man sover för hårt. Vi såg en film igår så det blev ganska sent innan vi kom i säng och i morse när jag gick ner för att koka kaffe och sätta på morgon teven så var sändningen borta på teven. Förmodligen en konsekvens av allt snöande.

Jag har aldrig varit med om en by med så mycket strömavbrott, förlust av telefonnätet och tevenätet. Så fort det är lite väder så tar det mesta bussen. Dessutom så hade jag ingen mjölk till kaffet i morse, illa, illa. Det blir till att investera idag, i övrigt vet jag inte riktigt vad den här dagen kommer innehålla, det får bli en överaskning.

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar