lördag 16 februari 2013

Hitta hem, Uddevalla museum

I dag startar utställningen "Hitta hem", där min gode vän och gästbloggare är en av de som ställs ut. Läs hela hans historia under "Mitt liv på barnhem". Utställningen finns i Uddevalla på Bohuslänsmuseum och håller på tills i april och handlar om fosterbarn och barnhemsbarn. Jag hoppas att jag kommer kunna besöka den i slutet av april. Min vän är där på premiären, speciellt inbjuden av museumet. Jag hoppas han får en mycket bra dag, han är så väl värd det.

Själv är jag kvar på jobbet några dagar till och hoppas på att de resterande dagarna avlöper lugnt. Det har blivit några fler nya tv program också, fear factor till exempel inte heller detta är min cup of tea. Men man ska aldrig säga aldrig kanske kommer jag få se ett program som faller mig i smaken till sist. I kväll blir det nog schlagerfestivalen en ny uttagning, från Skellefteå. Jag hörde på radio att de har klätt in staan i rosa inför detta arrangemang. Vi får se om vi får se nåt av detta på teven.

Men nu kallar arbetet igen så tills vi syns igen.....

Lev och må
Britt-Inger


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar