måndag 17 november 2014

Från Finnerödja till MR dagarna

Vardag, måndag, vanlig dag. Jag har landat hemma efter att ha haft två minst sagt hektiska veckor. Först en och en halv vecka i Finnrödja, arbete, arbete, arbete. Vilken grym bok det här kommer att bli,  det lyfter sig över det vanliga mer och mer för varje berättelse som kommer in. Det kommer vara värt allt slit och allt arbete utan betalning när jag håller den i min hand, det vet jag.

Att vända ett nederlag, till något bra är en sån seger. Besvikelser och svek bleknar sakta bort och ersätts med glädje och tilltro. Det handlar bara om att omge sig med människor som man kan lite på och som tror på det man gör, då kan man flytta berg. 

Efter Finnerödja blev det tre dagar i Umeå, MR dagarna. Som avlutades för min del att jag var med i en paneldebatt om Aktivism bland minoriteter och urfolk. Jag landade hemma i soffan på söndagen med huvudet fullt av intryck, idéer och projekttankar. Jag måste hitta någonstans för mina projekt att bo. Vi får se vad framtiden har att ge.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar