fredag 30 december 2016

Summering av året som gått

Har förstått att man ska göra nån form av sammanfattning av året som har gått så här vid ett årsskifte.

Det har hänt mycket både i form av personliga förluster, sjukdomar, glädjeämnen och nytt jobb.

Vi har under året som gått sagt adjö till Kung Casper och till min svärmor, i nämnd ordning. Mamma har varit sjuk och vi åkte skytteltrafik till lassa ett tag. Nu är hon på ett boende och mår förhållandevis bra.

På glädjeämnesfronten har det funnits mycket. Vi var i Thailand en månad i början av året, vi har fått njuta av vårvintern i fjällen och sommaren i stugan. Kan man ha det bättre än så? Just nu hägrar vårvintern i fjällen igen så det finns mycket att se fram emot även om det inte blir någon längre utomlandsvistelse nästa år.

Sen har jag fått nytt jobb som jag trivs med, vilket också är orsaken till varför det inte blir något utomland i år. På jobbfronten är det lite tillbaka till brottsplatsen, jag jobbar med hvb-hem igen. Jag har skurit ner på resandet i och med mitt nya jobb, trots att jag veckopendlar 20 mil enkel väg varje vecka. Har också tackat nej till flera uppdrag, om än inte till alla. Men det gäller att prioritera när dygnet bara har 24 timmar.

Jag fortsätter med tidningarna Dik Manusch och Oberoende.

På veckorna bor jag numer i en liten etta på tredje våningen. Närmare himmelen än så lär jag knappast komma.

Efter förlusten av Kung Casper så bestämde vi oss för att skaffa en ny Australisk terrier så Jackson skulle slippa vara så ensam. Det blev en Don Vito Corleone. Rasen är den samma som Casper men där slutar likheterna. Han är en helt egen personlighet som jag kommer lägga massor av energi på i sommar för att hyfsa till honom. Han är ett energiskt energiknippe och jag älskar honom alldeles förfärligt mycket. Jackson delar inte alltid den känslan men tycker han är OK ibland. Hundarna är med mig i lägenheten på tredje våningen vilket fungerar bra.

2016 var också det år när jag klippte mig kort. Mitt hår var så långt att det gick ner till röva när jag skulle toppa det och ändrade mig. Jag beställde en tid för att klippa mig kort istället. Och kort blev det. Så skönt och lätt det blev. Men jag har frusit om öronen och nacken och har varit tvungen att investera i mössor.

Gott Nytt År nu alla kända och okända människor
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar