onsdag 28 november 2018

Krönika och DIKKO


Skrev en krönika till DIKKO som handlar om värderingar och familjen, om hur olika händelser och människor påverkar livet.



#Krönika. Där fanns Ryssen, Bengt Sleva och Dansken

Mina föräldrar var socialt engagerade, mamma med familjehemsbarnen och pappa med alkisarna, förutom all släkt som kom och gick hos oss. Flera av familjehemsbarnen är fortfarande en del av min utökade familj. Men där fanns också Ryssen, Bengt Sleva, Dansken och alla andra snälla gubbar som pappa hade med sig på bygget. Det fanns alltid någon som behövde tjäna sig en slant eller ha en säng att sova i, av en eller annan anledning. Jag visste aldrig hur många som fanns till frukost eller till kvällsmat.
Mitt största minne av dessa gubbar var att de alltid var arbetsklädda och att det ofta fanns en arom runt dem av nikotin, alkohol och svett. Vilken av dofterna som dominerade berodde lite på vilken dag i veckan det var och vilken tid på dygnet jag träffade dem. Det fanns en värme hos dessa gubbar som jag upplevde som en ynnest att få känna.
I övrigt så händer det mycket i mitt liv just nu. Tidningen går fantastiskt bra och responsen är än så länge odelat positiv. (Vilket vi får hoppas den fortsätter att vara också)
Jag har blivit intervjuad av minoritet.se, SVT Uutiset och Radio Romano och det känns bra att DIKKO får uppmärksamhet. 
Lev och  må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar