lördag 12 februari 2011

Älskar vårvintern

Finns det någon härligare tid än vårvintern, solen skiner, snön glittrar och det är några minusgrader. Livsandarna återvänder sådana här dagar, det är då ett som är säkert. Idag har jag varit ute och gått två gånger redan och det kan nog bli en tredje, hundarna blir då välmotionerade.
Jag pratade med Teo i telefon igår och han pratade och han pratade och han pratade, det mesta var svårt att tyda men det kom ett och annat ord som faktiskt gick att känna igen. Tidigare när han velat prata i telefon har han mest andats, vilket inte har varit så givande, men igår pratade han igen allt han bara har andats och stönat i luren. Jag försökte avslut samtalet men det gick dåligt, när jag sa hej då vinkade han och fortsatte prata, så till sist fick jag klicka honom i örat annars hade jag nog fortfarande varit kvar i luren med honom. Han är så söt.
Roger har varit nere i södra Sverige tillsammans med Jonas och hämtat upp en bil som vi köpt till företaget, tack för det. Nu kan vi åka tillsammans allihop, så bra. Annars rullar det mesta på i sakta mak, vi ska åka till fjällen på sportlovet. Vilket jag ser fram emot oerhört mycket, det ska bli så skönt att få vara ledig ett tag så det är inte sant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar