söndag 13 februari 2011

Solen skiner och kylan nyper i kinderna

Vaknade i morse och då var det -23 grader kallt och klart. Vi gick en morgon promenad och jag kan säga att hundarna var något tveksamma till detta tilltag, men hakade på ändå. Det var så kallt att andedräkten frös ihop mitt hår.


Efter denna något kylslagna promenad så gick vi in i värmen och tyckte att det var ganska skönt att vara inomhus. Roger stack iväg för att kolla värmen i huset hemma och jag satte mig med en del pappersarbete. Utanför strålade solen som om det var laser i den. De värsta minus graderna verkade ge sig och krypet i kroppen anföll mig. Vilket väder, så härligt. Det var bara på med kläderna igen och iväg ut. Den här gången var det inte lika kallt så hundarna köpte att vi skulle ut igen. Vi gick en lång sväng den här gången och Jackson fick åka innanför jackan eftersom han små ben inte riktigt orkar med så långa svängar.

 Se vara vilket ljuvligt väder

 Visst är han oerhört vacker min Casper

 Grabbarna bus var igång kan jag säga, det var ett fruktat jagande

Men det går bra att busa runt även inne, jag var bara tvungen att ta med den här bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar