lördag 21 december 2013

Finns tomten på riktigt?

Nu närmar sig julen med stormsteg, men först ska jag klara av min födelsedag. Mamma ringde och sa att hon ville komma så henne ska jag hämta. Hon berättade också för mig att hon ville ha tårta så det är bara att investera i en.

Jag kom med ljuset brukar jag säga för för idag är det årets mörkaste dag, eller vintersolståndet som det också kallas. Det markerar tidpunkten när det vänder och dagarna blir allt ljusare och längre. Så nu väder det, nu går vi mot ljuset. Do you see the light?

Julen ska vi sen tillbringa med min lilla mamma och hennes särbo, vi ska också åka förbi hos Rogers föräldrar. Alla dessa fyra börjar ha uppnått en aktningsvärd ålder så vi kände att vi kunde tillbringa julen med dem i år. De unga har fullt upp och kommer nog inte sakna oss så mycket.

Till nyår blir det lugnt för i den 2 januari drar vi till Thailand för en mycket välbehövlig semester.
Vilket innebär att det kommer vara lugnt på den här sidan ett tag. Så tills vi ses igen, sköt om er, ät inte mer än ni orkar och se till att njuta av helgerna vi har framför oss.


Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar