torsdag 2 februari 2012

Kallt, kallt, kallt


och kallare kommer det bli


Roger är på väg hemåt i bilen och har haft -31 som kallast på vägen. Han måste åka hem och elda så inte hela huset fryser ihop. Kontrasten mot Thailand är sjukt stor ska jag säga, det måste ligga på en 60 graders skillnad eller nåt sånt. Burr säger jag bara, det är ingen lek nu.

Hemma igen och tillbaka på jobbet, hundarna verkar ha haft det bra. Kanske har jag saknat dem mer än de saknat mig. Fast nej, så är det nog inte men nu är ordningen återställd igen, så skönt. Träffat Teo har vi också hunnit med och där går utvecklingen så fort att man knappt hinner med.

Jag har också satt igång och gjort det sista på uppsatsen och lämnat in den för bedömning....Vi får se hur det går. Sen har jag börjat den nya kursen och eftersom den började när jag var borta så har jag en del att igen där också. Ja, ja men ledigheten är värd allt extra jobb om blir när man kommer hem.

Nu ska vi bara ta oss igenom denna kalla natt utan att frysa ihjäl, kanske använder jag Casper som sängvärmare i natt.

Lev och må


1 kommentar:

  1. Förstår precis hur du menar, var till Thailand för två vintrar sen. Att man ena dagen sitter vid strandkanten och dinglar med benen och nästa står man och skottar fram bilen ur snön.

    Ha en trevlig helg

    SvaraRadera