fredag 26 augusti 2011

En tidig morgon

Vaknade av att det skvalade i stuprören, låg ett tag och lyssnade på plaskandet, tittade på klockan 06.03. Försökte somna om men plaskandet hade gjort att jag blivit kissnödig och nu var det bara det jag låg och tänkte på. Tittade på klockan igen 06.17, skit också, det fortsätter att plaska i stuprören. Det tidiga morogonljuset letar sig in genom sovrumsdörren, det känns som jag har en spotlight i ansiktet. Tittar på klockan 06.32, det fortsätter plaska i stuprören och min blåsa gör sig påmind igen. Ja, ja det är bara att gå upp då 06.37, in på toan, kissa, borsta tänderna, på med kaffet och ser mig om efter hundarna. Inte en själ har klivit upp, de sover. Nu när inte Jackson är här så sover de andra gärna en stund på morgonen, så det blir att dricka kaffet i min ensamhet. Läser i morgontidningen på nätet att nötter och gröt är bra för kolestrolet. Denna eviga jakt på hälsa kan jag bli lite trött på ibland.

Är ut på fb en sväng Grattar en som fyller år, ser att Jeppe, Carro och Daniel har varit ute på jakt och tänker på Jackson igen. Läser vidare ibland nyheterna och skänker Libyen och befolkningen där en tanke, hoppas det blir lugnt i landet snart. Det är de värda efter alla år av diktatur. Svårt att förstå hur det egentligen är när man lever i det lilla trygga landet Sverige, där man klagar på vädret, matpriserna och att lönerna är för låga. Tänk så priviligerade vi ändå är.

Nu kom Casper och lade sig bredvid mig och fortsätter att sova. Jag njuter av min nu andra kopp kaffe, lugnet som bara finns så här tidigt på morgonen innan alla har vaknat och dagen tagit vid och lyssnar på skvalandet från stuprören.

God morgon

3 kommentarer:

  1. Gomorron Britt-Inger! Ja själv steg jag upp när väckarklockan ringde kl 8.10.. Skönt. Idag var det jag som satte på kaffet och hämtade blaskan. Tack för du tittade in till mig och brydde dig om det där med min pension..Ha en underbar dag från ett regnigt Norberg....Kram fr Wendela

    SvaraRadera
  2. Sammanträffande, jag vaknade också i morse av att jag var kissnödig men det var inget regn som väckte mig utan bygget utan för sjukhuset. När jag tillslut titta på klockan och var tvungen att gå upp var kl: 06:37, skumt att vi gick upp samma tid. Fast jag gick och la mig igen och försökte somna om men det gick inte, suck.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera