tisdag 23 augusti 2011

Regn, regn och åter regn

Jag vaknade klocka 05 i morse av att det regnade, det regnade inte lite och sedan ökade det bara. Jag låg där i sängen och funderade om det kunde regna så pass mycket att vi flöt ut i älven. Men kom fram till att även om det regnade så det dånade så var det nog ingen risk. Låg vaken en dryg timme och lyssnade på regnet innan jag somna om igen. När telefonen sedan väckte mig vid nio tiden så blev jag förvånad att klockan var så mycket, jag tyckte jag nyss hade somnat.

Men det var bara att kliva upp ur sängen och starta upp dagens utmaningar. Jag kollade av mailen och hade fått svar av Carina på Gotlands högskola om hur jag kan använda mig av min B uppsats. Så efter att ha samlat en stor portion mod satte jag mig ner och skickade in utkastet på min debattartikel till Salka. Och nu har jag nog kollat min mail säkert femtio gånger om jag har fått svar. Sen satte jag mig ner och mailade mina informanter om vad jag tänker göra för även om jag inte tänker använda mig av det de direkt har sagt så har jag trots allt dragit slutsatserna delvis av vad de har berättat. Jag har fått Ok av alla utom en än så länge, vilket känns bra.

Nu sitter jag framför datorn och lyssnar på regnet igen, det regnar inte måttligt mycket heller. Vilken tur att jag hann ut med hundarna på en lite längre sväng när det var upphåll. Jag tog en del kort men har givetvis glömt sladden till telefonen i Bergnäs, så jag måste komma ihåg att ta kameran med nästa gång.

Fridens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar