onsdag 10 oktober 2012

Tema modersmål och Resandekartan

Frost och halka i södern och här norr är det plusgrader. Gick ut med hundarna i en kortärmad tröja i morse och sen ser jag på fb att folk skriver om frost och att skrapa rutorna. Lite härligt att för en gångs skull inte vara först med detta. Hoppas nu bara att alla har vett på på att köra försiktigt.

I går var jag ute på nätet och kollade in Tema modersmål där numer mina uppsatser befinner sig. De ligger i och för sig under två olika rubriker, Kultur och Sagor och berättelser tror jag att det var, och inte under Historia som kanske skulle vara det mest logiska. Jag mailade till dem och undrade varför, de kan ju ha någon tanke med det eller så är det helt enkelt ett misstag och då är det ju bra om får reda på det. Uppsatserna ligger också på Resandekartan sedan tidigare. Helt otroligt, vem hade trott det när jag läste upp högstadiet och gymnasiet vid 40 års ålder, att jag skulle skriva en C och en D uppsats som skulle få så mycket uppmärksamhet.

Jag är mest glad över att min gamla mamma får uppleva allt det som händer nu. Att hon får vara en del av den förändring som sker och att hon får vara en del i det jag gör. För hur det än är så är hon grunden till att jag gör det. Men nu ska jag fortsätta ägna mig åt min kaffekopp och försöka vakna till liv. Idag är en trög dag, för jag hämtade vid tåget sent igår och sen var det svårt att gå ner i varv och somna.

Lev och må
Britt-Inger



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar