måndag 11 mars 2013

Krympa ögonspringan

I dag ska jag in och sys igen, jag ska krympa bägge ögonspringorna. Lite nervöst är det, verkar som att det görs under lokalbedövning. Orsaken till detta är att jag har haft struma och är opererad för det, halva sköldkörteln togs bort, några år senare fick jag tillbaka det i ögonen. Mina undre ögonlock tillbakabildades då (olika mycket dessutom) vilket gör att jag får mycket torra ögon. Detta har förvärrats med åren och jag ser mestadels ut som jag har supit riktigt ordentligt dagen innan i ögonen. Det svider och jag har en ständig gruskänsla i ögonen, dessutom så spricker det ibland blodkärl i ögonen så jag blir helt blodröd inne i ögat. Detta ska nu förhoppningsvis bli bättre, mina ögon ska klara av att fukta sig bättre när min ögonspringa minskar.

Jag tog kort igår på mina ögon och ska ta nya kort när jag opererat mig för att se skillnaden. När jag undersöktes och de rekommenderade op. sa läkaren att om jag inte tyckte det blev bra kunde man alltid sprätta upp det igen, urk gjorde inte att jag känner det lugnare i dag precis.

Lev och må
Britt-Inger

1 kommentar: