måndag 27 juni 2011

Ogräs, ogräs, ogräs

Har inte världens bästa uppkoppling just nu (en dongel med usel mottagning). Så några kort blir det inte, vilket är synd för jag håller på att sanera i sommarstugan på ogräs. Man kan inte ens säga att det är en rabatt för det ser mer ut som en djungel, märks verkligen att jag inte har haft någon ledig tid de senaste åren. Men nu har jag tagit itu med alla rabatter, skittråkigt att göra, men kul när det är klart. Om jag nu hinner klart var en annan sak, men det blir det de blir.

Det är i alla fall fint väder, så för min del handlar det om långärmat och långbyxor för att undvika soleksemen. Vilket innebär att jag svettas för sju. Kan bli ett bad senare. Det ska bli spännande att se hur mycket träningsvärk jag kommer att ha i morgon, har redan börjat känna av en del muskler som jag inte använt på ett tag (och de verkar vara många).

För hundarna är det rena paradiset att vara här, de jagar råttor, badar, gräver och busar i en salig röra. I går kväll gick de och lade sig före oss, helt utslagna. just nu blir det inga långa promenader, känns lite ambitiöst när de springer runt heldagar och motionerar sig själva.

Vi har haft besök av en bekant till Roger som var förbi, alltid trevligt med besök. Sen har Roger varit iväg och hämtat en grej som han beställde till jobbet. Jonas mötte upp honom halvvägs, Tack för det Jonas, så han slapp köra hela vägen.

Just nu pausar jag och hundarna ligger utslagna, två i soffan (Bamse och Casper) och en på mina fötter (Jackson). Fast nu ska jag allt sparka mig själv där bak och sätta igång i trädgården igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar