fredag 10 juni 2011

Värmen fortsätter

Det är hett i Bergnäs ska jag säga, men som tur är så svalkar det lite från Vindelälvens bris. Eller nåt sånt. Phu, över 30 grader idag och köttfärs som var tvungen att göras nåt åt. Det blev Wallenbergare, lagade med möda och svett kan jag säga. Tur att de är så uppskattade som de är. Jag har även lyckats vara en sväng till Vindlen med ostkupan (bussen alltså) det var också hett, ungdomarna vevade ner rutorna men det gjorde ingen skillnad. Jag tog med mig hundarna ner till älven så de skulle få svalka sig. Vilken glädje för Bamse det blev, han rusade i vattnet och sprang omkring. Han älskar verkligen att bada (tyvärr så blev korten jag tog bara suddiga). Casper är ju som vanligt en lugn prick, fast han gillar att bada han med. Jackson däremot var en minst sagt försiktig general så han kastade jag i.


Lite äckligt var det, fast efteråt var det ganska skönt.


Casper han håller span på Bamse, han tycker han är i bullrigaste laget ibland.


Det blev ingen simtur direkt för Casper men i kom han i alla fall.

Sen var det dags att för middag som bestod av Bullens korv och bröd, efter köttfärsen kunde jag klara mig från att alstra mer värme. Vid det här laget var alla överhettade och vi kom sams om ett bad skulle sitta fint. Så alla utom en gick ner till älven och hoppade i, jag och Roger hade inga badkläder så vi stövlade i med kläderna på. Till ungdomarnas stora glädje,speciellt när Roger gick i med jeans och allt. Det var helt underbart att få svalka av sig, för ett kan jag säga att det var inga större varmgrader i vattnet. Det är ju fortfarande smältvatten från fjällen som kommer i älven. Men underbart skönt var det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar