söndag 7 november 2010

Godmorogn

Jag tror att jag blir tokig snart, jag har kommit in i nåt il så jag vaknar strax före 06 och kan inte somna om. Vad är det som händer, är det åldern eller vad. Jag saknar mina somornar när jag ligger kvar i sängen och alla i huset har gått upp och jag kan bara ligga och lyssna på morognljuden. När jag vaknar nu är det bara snarkningar som hörs i huset och det är inget mysigt morgonljud precis. Bamse och Roger ligger och drar timmerstockar på kapp, hur mysigt är det? Ja, ja jag hinner plaenra upp min dag i alla fall och komma ihåg allt jag glömt göra.
Inatt har det fallit lite snö, så det är spårsnö ute.....Igår var det också spårsnö och Casper fick upp ett spår på en räv när vi var ute och gick, det belv ett fruktat frustande, snarkande och skällande när han drog iväg med näsan i backen både döv och blind för mina rop och viftningar. Men han kom tillbaka på en stund så det var ganska lungt. Andra svängen jag var ute (första blev kort för Bamse hade nog lite ont i lederna) hörde jag ett flås bakom oss och upp dyket Sikta, grannens hund, och efter lite telefonkontakt dök även en av ägrana upp tillsammans med två hundar till. Så det blev en mycket trevlig promenad. Alltid kul med sällskap när man är ute och går. Jag tror Casper uppsakattade det också, han tycker inte att jag är särskilt rolig när vi är ute ensamma.
Men i vilket fall som helst bara det ljusnar lite till så ska jag bege mig ut i skogen idag igen, vi får se om det blir nån mer räv att spåra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar