lördag 1 juni 2019

Kall sommar skapar mer arbete



Sitter i stugan och svär över vädret. Idag regnar det inte men vi håller fortfarande på att blåsa bort. Fördelen är att jag får mycket gjort för magasin DIKKO så inget ont som inte har nåt gott med sig.

Att arbeta med en tidning på sin fritid innebär en massa jobb när man är ledig, så dåligt väder gör att jag hinner med saker annars skulle tagit längre tid. En dröm är att jag skulle få arbeta med tidningen på heltid och få betalt för det, tänk så häftigt. Det kommer förmodligen aldrig inträffa men det hade varit häftigt.

I sommar kommer jag inte vara ledig från mitt lönearbete så mycket. Ibland får man skylla sig själv när man byter jobb precis när man byggt upp möjligheterna till lång ledighet. Samtidigt så trivs jag otroligt mycket på och med mitt jobb så det gör inte så mycket. Jag har alltid gillat att bygga upp saker och driva framåt, skapa är så sjukt roligt, speciellt när jag ser att resultatet blir bra.
Vilket fantastiskt team vi är, kunde inte önskat mig bättre arbetskamrater.

I stugan har jag fixat med växthuset och väntar på värmen så det börjar växa lite bättre. Jag älskar att odla och utan växthuset hade det varit svårt när man bor där värmen ibland uteblir. Nu ska jag gå ut och stoppa ner händerna i jorden och kanske få inspiration till något nytt i DIKKO

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar