söndag 22 augusti 2021

En dag med nya upplevelser

För ett tag sedan fick jag en förfrågan om att vara med i ett program och tänkte att det kan jag väl vara. När det närmade sig skulle vi bestämma när, var och  hur, då insåg jag att det var inte ett radioprogram som jag hade trott....... Jag skulle vara med i en talkshow på tv. 

Jag är inte helt bekväm med vare sig att fotas eller filmas. Men jag hade redan sagt ja och de hade förmodligen berättat om formatet, det var nog jag som förutsatte att det var radio och hade lyssnat dåligt. 

Allt den dagen var en ny upplevelse. Jag kom dit och fick ett eget rum (jag kände mig som en filmstjärna). Där kunde jag vila, vänta eller bara vara. 

Sen var det dags för sminket. Jag njöt att bli ompysslad och fin. När det var klart kändes det som att jag knappt skulle kunna skratta för att inte förstöra den fina masken. Så kom Katarina Memetovic hennes inspelning skulle göras efter min. 

Hon försvann in i sminket och jag gick för att göra min inspelning. Man kan säga att filminspelningen var en ny upplevelse. Dusan är enkel att prata med, Anders som höll i det hela kändes otroligt proffsig så mina dallrande nerver lugnade sig lite. Vi pratade både före och efter så jag minns knappt vad vi pratade om under filminspelningen. 

När själva filmandet var över väntade jag in Katarinas inspelning så vi kunde prata lite. Dusan, Katarina och jag åt lunch och pratade om en massa saker, en otroligt trevlig lunch. Jag tror att både jag och Katarina var lättade när det hela var över och kände oss med avslappnade, Dusan är ett sånt proffs så han var avslappnad hela vägen så samtalet flöt på. Vi hade ingen brist på samtalsämnen. Nu ska vi bara vänta på att vår insats i programserien ska visas, vilket är nästa lika nervöst som att filmas. 

Upplevelsen toppades med att Folkbladet kom hit och gjorde en intervju med mig som kommer publiceras inom kort. Det kommer bli ett personporträtt. De e mycke nu kan man säga.

Programmet sänds med start kl 18:00 den 30 augusti i SVT 2 och serien pågår under hösten. 
Samtliga avsnitt släpps också på SVTPlay 30 augusti. 

I magasin DIKKO finns det ett lite klipp på min insats och lite mer om showen.

Dusan Marinkovic med gäster i ny talkshow ”Möte med … Ame Maladjuvas …”


Lev och må
Britt-Inger



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar