söndag 14 november 2021

Mycket snack och i allra högsta grad en massa verkstad

I veckan kommer det hända mycket. Nåja bara jag får tillräckligt med kaffe så löser det sig säkert.

Måndag kommer jag föreläsa på Demokrativeckan som Västerbottens länsstyrelse arrangerar. Jag ska prata om minoriteten romer och demokrati. 

På tisdag ska kommer mitt förinspelade inslag till ERIAC, som kommer textas på engelska och romani, visas. Svårt att hålla sig till manus när man ska prata, det blev lite stelt. Paul, Tehara Media, hjälpte till att redigera inslaget. 

Efter inslaget kommer det bli ett samtal om "Svensk resande/romsk historia från dåtid till nutid" där jag, Jan Selling, Lawen Mohtadi, Fred Taikon och Robert Brisenstam ska prata. Linda Lundqvist kommer vara moderator. Samtalet kommer vara på svenska.

Här kan man gå in för att se på det hela. Det ska starta 16.00

Här är Facebook eventet

På onsdag flyger jag ner till Stockholm för att vara med i ett radioprogram om resande och ordspråk. Vet inte när det kommer att sändas. Jag gillar radio, det känns mer avslappnat när man slipper vara med i bild, även om det finns de som säger att man vänjer. 

Torsdag och fredag sitter jag sedan med i Kulturrådets referensgrupp för nationella minoriteter. Vilket kommer vara sista gången jag är med där. Det har varit en både rolig och lärorik upplevelse tiden jag suttit med där. Men var sak har sin tid.

Förutom detta kommer jag också jobba med arbeten som ska göras för Kärngården och de arbetsbytar veckorna som kommer ske under hösten/vintern. Inte det enklaste att få ihop schema, men det ordnar sig säkert. 

Lördag och söndag ska jag försöka göra så lite som möjligt.

Hej och hå vi ses och hörs i etern
Britt-Inger



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar