fredag 30 december 2022

Summering av 2022 och framåtblick.


Året som har gått har varit det värsta och det bästa året någonsin. Det har varit ett minst sagt märkligt år. Corona, tragik, sjukdomar och operationer, egna och andras. Det är som att all skit samlade sig under ett år. Så nu får det vara bra!

Men det finns glädjeämnen och lärdomar att göra av allt. När jag hade cancer i njuren och genomgick operationen insåg jag hur stort och fantastiskt nätverk jag har. Det sjöngs på både det ena och det andra sättet, ibland hellre än bra, för att muntra upp mig. Det kom hejarop och människor brydde sig. Sen när operationen var klar och analysen gjord kom beskedet att det var ett fettnystan och inte cancer var lättnaden total. Jag hade inte cancer utan var bara fet, phu vilken lättnad. Fet kan jag leva med. Och känslan av alla glada tillrop hängde med länge och underlättade konvalescensen efter operationen (som verkligen inte var en dans på rosor). 

Förutom att vara cancerfri är det bästa som hänt under 2022 att vi startade förlag DIKKO, något som jag driver tillsammans med Linda och Johanna, kvinnorna i mitt liv. Jag har hittat min mission. För att inte tala om alla fantastiska projekt som vi är en del av. Jag älskar förändring, utmaningar och att lära mig nya saker och just nu gör jag det hela tiden. Jag får ta mig an utmaningar där jag verkligen inte vet vad jag ska göra, jag måste söka information, testa mina kunskaper, utvecklas och skapa. Det kan verkligen inte bli roligare eller svettigare än så. 

Dessutom får jag jobba med de bästa på mina olika arbetsplatser, förutom förlaget jobbar jag på redaktionen för magasin DIKKO, vi som är där har hängt ihop länge och som stöttar varandra i vått och torrt. Sen är det personalen på Kärngården som är helt fantastiska allihop och där jag får skratta när jag, ibland, som bäst behöver det. Humor och glädje gör den stora skillnaden när man ska utföra ett arbete.  Och det är vad mina olika jobb tillför i min vardag, humor och glädje.

Nu inväntar jag 2023 och ser fram emot en resa till solen för att fylla på energidepåerna som dränerats under 2022.  Sen kommer min biografi, med valda delar av mitt liv, boken heter "Pappas flicka gör som fan hon vill" som vi på förlag DIKKO producerar och det ser jag fram emot med spänning, glädje och bävan, precis som det ska vara. Det händer mycket på förlaget så håll koll 2023 kommer bli ett roligt och produktivt år där. Väl mött på andra sidan året, med nöje, energi, humör och glädje, och glöm inte att skratta när tillfället ges, livet blir så mycket lättare att leva då. Nu ska jag lägga skitåret 2022 bakom mig, minnas gobitarna för att starta om från noll igen och kasta mig in i 2023.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar