söndag 10 september 2017

En blöt helg på sommaruppehållet


Vaknade av ett oidentifierbart ljus i huset strax före 06. Låg och funderade på vad det var. Var det fullmånen som lyste in in, nej det regnade. Var det utomjordingar som lyste upp huset, men nej det regnade. Har hört att de smälter bort av vatten, i alla fall enligt Teo eller var det zombies?

Somnade om en stund (10 minuter) vaknade igen och ljuset var kvar. Fortsatte mitt funderande fram till 06.30, alla teorier stöp på regnet. När jag sen gick upp insåg jag att ljuset kom från loftet där Teo Vilde Traktor låg och lyste upp huset med sin dator. Han hade vaknat av regnet och satt igång att spela.

Hela helgen har gått i regnets tecken, bara mer eller mindre. Men vi har hunnit med en del ändå. Artikeln Oacceptabelt att Moderaterna förespråkar tiggeriförbud publicerades i Fempers. Den är nu delad efter alla konstens regler. Vi har bakat muffins och handlat födelsedagspresent till gammelmormor. Förutom att Teo har ägnat sig åt ett nytt dataspel på längden höjden och tvären. Vilket är okej när regnet öser ner. Tvättmaskin har fått sig en påhälsning och den torra tvätten ska vikas idag. Inte roligt men desto trevligare med rena kläder.

Senare idag ska vi på kalas hos gammelmormor, Teos favorit och största orsaken till varför han ville komma till oss i helgen. De två har verkligen en särskild relation. Finns det nåt finare än att få uppleva gemenskapen över generationerna, en helt magiskt underbar och privilegierad känsla.

Nu ska jag ut i regnet och fylla på röken som jag startade tidigt i morse. Här kommer det vankas nyrökt röding och abborre om jag inte flyter bort när jag ska fylla på veden eller smälter bort som nåt mysko väsen.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar