torsdag 18 juli 2024

Växthusresan går mot slutet

Eftersom det ändå är osannolikt uselt väder med åska och regn så kan jag lika gärna uppdatera med lite soliga bilder. 

Jag börjar vara ganska nöjd med mitt växthus. Trots att det är snett och vint efter att det blåste omkull så börjar det ta sig. Vissa justeringar har jag varit tvungen att göra men i det stora hela är jag nöjd. 

Jag har fortfarande nocken kvar att sätta dit och den har jag varit tvungen att köpa en bredare så den täcker det som skevade iväg när stommen blåste omkull. Banden ska också dit och jag ska spika ihop grunden så det blir tätt. Men det funkar hyfsat nu. 

Jag har tagit in mina vindpinade tomater och gurkor och med lite tur så blir det skörd även i år. Även om den är något fördröjd då plantorna inte direkt trivdes ute i regnet och blåsten. 

Det jag måste justera är handtagen, de är riktigt värdelösa. Men det är trots allt bara den detalj i sammanhanget. 

Nu kom strömmen just tillbaka så nu ska jag koka oss lite kaffe.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar