måndag 16 januari 2012

Det närmar sig

Två dagar kvar och sen åker vi. Kollat informationen från UD om terrorister och rekommendationer om resorna till Thailand. Inga inställda resor (än). Har fortfarande ingen resfeber, är bra trött av allt som hänt. Hoppas alla pusselbitar har hunnit falla på plats på ett bra sätt innan jag åker.

Jag har funderat på det där när man gör misstag. För misstag gör alla, en del får bara större konsekvenser än andra. Fast när man sätter det i ett större perspektiv så blir ens egna misstag ganska futtiga. Tänker på färjan som har kantrat, det är vad jag kallar ett misstag som fått ödesdigra konsekvenser. Men å andra sidan sätt så är ens egna misstag de man känner av. Det värsta är när man gör misstag bara för att man är stressad. Då sitter man efteråt och tänker på hur man skulle ha gjort egentligen och som regel är det ganska lätt att undvik misstagen då. Jag brukar tänka så att alla gör vi misstag, det gäller bara att lära sig av dem.

Jimmy har beställ godis och snus som vi ska ta med oss. Har redan köpt godiset, socker torsk som jag är, snuset köper jag i morgon. Roger har köpt ljusa tröjor och jag ska handla det på tisdag också. Jag har lite för mycket att göra just nu, uppsatsen har tagit ut sin rätt på mig kan man säga. Vi får se om den blir klar innan jag åker, om den blir klar alls, känns det som nu. Ja, ja det kanske känns bättre efter dagens möten och eftermiddagens studiebesök.

Lev och må

1 kommentar:

  1. Va härligt att få ut och resa, då får du njuta och koppla av ordentligt!

    SvaraRadera