tisdag 24 juli 2012

Föda upp djur med nappflaska


Hittade den här damen på fb och tyckte att den var ganska rolig.

Nu är det mindre än en vecka kvar att jobba. Nice, ser fram emot att bli ledig. En som jag känner har tagit hand om en liten nyfödd hund som mamman stötte bort. Hon matar den med nappflaska, vilket jobb.

När jag var yngre fick vi en gris som vi födde upp med nappflaska, det var också ett himla jobb. Men vilken personlighet denna gris blev. Problemet var att vi skulle slakta den, den var som en hund eller rättare sagt klokare än en hund. till sist insåg vi att vi aldrig skulle klara av att slakta den om vi fortsatte att ha den lös. Så vi satte den i en hage och där växte den till sig och blev en mycket stor gris. Tack och lov för vårt beslut att stoppa den i hagen, annars hade vi fått problem med den. Men det var ett svårätet kött ska jag säga, jag tror jag gav bort det mesta av det.

Men den här lilla hunden kommer knappast gå till slakt så det ska nog inte bli några problem med att den blir en personlighet. Det ska bli spännade att följa utvecklingen på det lilla livet. Hoppas nu bara den överlever den första kritiska tiden.


140g tung.


Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar