söndag 22 juli 2012

Tiden är ur led

Här om dagen hagelsnöade det i vindeln, hur dumt är det. Jag går omkring med en jacka på mig när jag är ute med hundarna för att det är kallt. Var tog sommaren vägen, det där med tomater i friland är bara att glömma, de blommar och sen blir det inget mer. När det sedan väl blir en fin dag, jag då anfaller myggen så man inte kan vara ute, det här är helt sjukt. Nog klagat om vädret.

I övrigt håller jag på att vänta ihjäl mig på att de ska komma tillbaka från semestern och lägga ut min uppsats i Diva och att jag ska få mitt betyg någon gång. Sen ska jag söka min examen, som förhoppningsvis inte ska ta lika lång tid som den förra att få. Det blir en Filosofie magisterexamen med huvudområdet etnologi som jag kommer att få. När jag fått den kommer jag nog ha läst min sista kurs (tror jag). Tur att jag dragit igång skrivandet på annat sätt, annars hade det blivit tomt.

Hundarna ligger här bredvid mig utslagna efter vår promenad nu på eftermiddagen. Själv är jag lagomt slut och sjukt godissugen. Ingenting finns det att äta i godisväg på jobbet, hmmmmm måste nog leta lite i alla gömmor här.

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar