onsdag 19 augusti 2015

Internetdrogerna skördar liv. Gästbloggare Mikael Andersson har ordet

De e sommar o varmt. Man orkar inte liksom bry sig om omvärlden utan njuter i fulla drag. Trots det finns omvärlden där. Och med det farorna. Åter igen skördar internetdrogerna liv. Unga, oerfarna och nästintill oskyldiga liv. Nästintill. Det är nog viktigt jag säger så för annars säger vissa att de e ju myndiga så nog tusan visste de vad de gav sig in på. 

Tyvärr gott folk är det inte så idag. 

Idag vet inte de unga vad de tar. Ofta är de någon drog, skapad i läkemedelssyfte för femtio år sedan, dock alldeles för kraftig och med så många biverkningar att den inte gick använda. Ibland är det en drog utvecklad ur en annan drog, totalt oprovad men endast skapad för att enligt svenska lagar vara en laglig drog, så den kan skapa fler beroende och dess enda syfte är att skapa enorma inkomster på andra mänskor lidande. 

Vissa droger är så stark att endast 0.005g kan för en ovan användare vara dödligt. Detta gott folk, medborgare och medmänniskor kan med enkla lagändringar förhindras. Men våra politiker väljer inte röra i det. Alltmedan dina eller din grannes barn fastnar i det eller rent av avlider pga överdoser. Det sprids överallt. En enkel lagändring skulle ge svensk polis en chans motarbeta det, men politiker och sakkunniga väljer blunda. 

Sista veckan har dödsfallen varit stora. Mörkertalet än större än de kända dödsfallen. Detta får mig fundera om det i regeringsnivå eller på så högt styrande företagsnivå finns de som tjänar på detta så man väljer blunda. Jag tvivlar intet för en sekund att så är fallet men väljer inte skriva mer om det för att inte skapa rykten. Däremot väljer jag skriva ut och skrika ut mitt hat mot denna nonchalans 

Däremot fasar jag för alla unga, förstagångstestande ungdomar som provar dessa droger. 99procent är chanslös. 25proc och mer är död i om två år. 50 procent kan ha tur att de har familj och vänner som drar dem ur. 24 procent är de som sakta lär brytas ned. 

De hela är mina egna tankar, men en sak vet jag är fakta. Det är att om vi inte enas och det är nu, så kan vi hälsa adjö till svensk välfärd inom 10 år. Hem, skola, syjunteföreningar, ja ta mig tusan allt från söndagsskola till gubbdagis måste enas nu. Sätt stop för detta. Kräv det. Diskutera det. Imorgon är det dina barn, din grannes barn eller nått barn du inte ens känner som blir drabbat. Men de är barn. Och tro mig, på dessa droger blir även vuxna barn. Det parti som går ut med att de lovar bekämpa denna farsot skall få min röst. För detta är nutidens pest. Och denna gång rider inte satan på häst. Han kör Rolls Royce på era livs bekostnad, Vakna, dela och enas

Mikael Andersson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar