torsdag 25 februari 2016

Bra skrivet om Resandefolket

Tattare betyder inte det du tror det betyder! är ett inlägg i Jack Rosells blogg han skriver bra om Resandefolket och döm om min förvåning när jag är omnämnd i den.

"För er som inte har så stor insyn i Resande folket i Sverige tycker jag att ni absolut borde läsa på om det eller ännu bättre kontakta mig och fråga om oss!
Vi har en underbar musikkultur som jag är övertygad om att många fler skulle kunna njuta utav, vi har vackra men även hemska historier att förtälja för den som är villig att lyssna.
Vi kan berätta för dig om de starkaste band hos vänner och familjer men vi kan även berätta om vår ensamhet. Jag kan inte tala för alla såklart men jag vet att jag känner mig väldigt ensam och som Sverige har utvecklats har jag flera gånger funderat på att välja bort min kultur och ge efter för rädslan om
vad som komma skall.
Men varje gång jag har tappat allt hopp så pratar jag med Britt-Inger Lundqvist.
Britt-Inger är helt klart den bästa kund och vän som man kan tänka sig, jag har arbetat ihop med henne."

Tack Jack, jag blev både rörd och glad. Läs hela inlägget här Tattare betyder inte det du tror det betyder!

 Jack gör ett försök med en insamling på bloggen.
Man får köpa annonsplatser på bloggen för pris som man väljer själv (Minimum 50 SEK)
Sedan syns man på bloggen i en månad, sedan kommer hela summan att gå oavkortat till RUNG och Dik manusch vänner.
Skickar med inlägget om insamlingen till er om någon vill läsa mer
http://princen021.tk/mitt-liv/vill-du-synas-har/

Var rädda om varandra
Britt-Inger 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar