onsdag 27 april 2016

En dag med förhinder

Vissa dagar skulle man nästan vilja spola tillbaka och göra om. Måndagen var en sån dag, inget blev som det var planerat.

Jag gick upp 04.30 i morse för att hinna med första flyget. En okristlig tid att gå upp. Tar mig till flyget checkar in och längtar till att få kliva ombord så jag ska få mig lite frukost och kanske sova en liten stund.

Det dröjer.

Till sist ropar de ut att planet är krockskadat? En fågel hade gjort en bögel på ena vingen, hade de upptäckt nu på morgonen? Planen kom i går kväll och har övernattat på flygplatsen.

Nu blir det ytterligare väntan, vi får gå ut genom gaten igen. Det ska komma en tekniker med nästa flyg från Sth som ska mäta bögeln för att sen kontakta Danmark. Det dröjer, kan ingen teknisk personal på närmare håll mäta bögeln och prata med Danmark? Det dröjer.

Planet med teknikern är för försenat. Vi får gratis frukost i väntan. Det dröjer. Det ropas upp att nu har han börjat undersöka bögeln och att det kommer ta 15 minuter så ska vi få besked. Det dröjer. Han måste mäta om och kontakta Danmark igen innan det kan bli nåt besked. Det dröjer. Vi bjuds på lunch.

Så kommer beskedet, flyget ställs in och en del ska bokas om till flyget som går vid ett-tiden. Det dröjer, vi äter klart. Beskedet kommer, jag kom inte med ett-flyget utan får åka med det som går vi fyra-tiden. Jag åker hem i väntan på flyget som dröjer. Just satt i min soffa och tittade ut på den tilltagande snöstormen. Frågan var nu om fyra-flyget kommer ställas in på grund av dåligt väder eller om jag skulle ta mig ner till Stockholm.

Temat för dagen var Det dröjer

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar