lördag 27 juli 2019

Nominerade till pris från ”Himlen, jorden och hjulet”

Bilden kommer från Himlen, jorden och hjulets facebook-sida

I går blev jag uppringd en representant från Himlen, jorden och hjulet jag hade blivit nominerat till "Årets Katarina Taikon pris-aktivist/eldsjäl priset" 

Sen kom nästa glädjechock DIKKO hade också blivit nominerad fast i kategorin "Årets Romska projekt/organisation". WOW så häftigt!

Jag blev rörd, stolt och otroligt ärad för egen del och överlycklig för DIKKOs del . 

Jag fick besvara några frågor för egen del och sen blev jag intervjuad om DIKKO. Jag vet inte vilket jag blev mest glad över. 

Att bli nominerad själv tilltalade så klart mitt ego och jag blev otroligt glad och stolt, men att DIKKO blev nominerad gör mig genuint lycklig eftersom det inkluderar så många. 

Vi skrev ett reportage om nomineringarna i DIKKO 

Alla kan nominera skicka din nominering till:
nominera@tehara.se

Har du någon du skulle vilja nominera? Passa på!
Man kan nominera vem som helst så länge aktören har romskt påbrå. 
När det kommer till Thomas Hammarberg priset så behöver inte personen vara romskt påbrå utan enbart engagera sig i romska frågor.
Priser och kategorier som du kan nominera till:
Årets Katarina Taikon pris-aktivist/eldsjäl priset
Årets Django Reinherdt Pris-musiker, dansör, sångare priset
Årets Charlie Chaplin pris-skådespelare, konstnär, filmskapare priset
Årets Romska projekt/organisation
Årets Thomas Hammarberg pris-Årets icke rom som engagerat sig i frågan

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar