måndag 2 september 2019

Fösta dagen i Sorsele


Första dagen i Sorsele kom jag inglidandes strax före 08. Det innebär att jag gick upp 05.30 för att äta lite frukost och bege mig mot Sorselegården. Trött som ett bär men lite förväntansfull stoppade jag in öronpropparna och satte på ljudboken.

Hela mitt huvud fylldes av den engelska rösten och Mockingjay tog över mitt medvetande. Jag lade mil efter mil bakom mig och till sist var jag framme.

Jag tog min packning och klampade in. Fick ett rum och sen var det dags för kaffe. Jisses så gott det var med kaffe. Jag packar upp och inser att jag glömt att ta med lakan, ja just det, det var den lilla detaljen. Så jag går snabbt iväg till ICA där jag inhandlar lakan för 400 kronor. Man kan säga att det kostar att ligga på topp.

Tillbaka till boendet, bädda sängen för att samlas 09.40 för ett teroripass. Sen har dagen flutit på mellanmål, lunch, varvat med teori och promenader.

Efter lunchen gav vi oss av på en ca 9 km lång cykeltur. Vi var som en skock dagisbarn, det pratades och fnissades allt medan vi räknades in så vi inte tappade någon på vägen. Sista km så spurtade vi och när jag kom fram var jag säker på att sadeln satt kvar där bak när jag klev av.

Men efter en dusch och lite vila så var jag fit för fight again och då var det middag. Det känns som vi inte gjort annat än ätit idag och ändå så funderade jag på att börja tugga på soffan innan den ljuvaste musik kallade in oss till middag.

Nu sitter jag här med ett ofantligt godissug och funderar på om jag ska bege mig ut till de andra för att vara lite social en stund. Det vill säga om benen bär när jag sätter ned dem i backen.

Vi hörs i morgon
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar