söndag 1 september 2019

Nu är det dags att drabbas med Sorselegården


I morgon ska jag inta Sorselegården för att vara där en vecka på ett form av tjockisläger. Tanken är att jag ska börja äta hälsosammare och att mitt kolesterol ska minska.

Jag har tidigare berättat om det första besöket Jag och Sorselegården under en dag och för att stärka mig själv under tiden jag är där tänkte jag skriva dagbok här i bloggen.

Jag har nu packat väskan och större delen av packningen består av träningskläder, en nyinköpt baddräkt och nyinköpta träningsskor för såväl inomhus- och utomhusbruk. Tror att jag ska packa ner skoskavsplåster också.

Från och med nu är det färdigfuskat med att tjuväta godis och avgifta kroppen på socker. Sockret kommer blir svårast att låta bli, särskilt godis. Men nu är det dags och jag ska gå in för det med hela mitt engagemang.

Jag ser fram emot denna vecka och tänker att jag förmodligen kommer hitta igen muskler som jag inte hade en aning om att jag hade. Men det ska bli skönt att få tömma huvudet och istället få ta ut mig fysiskt.

Lev och må
Britt-Inger



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar