lördag 12 oktober 2019

Tant har halkat av banan


Nu har jag jobbat en vecka efter två veckors välbehövlig ledighet. Under veckan har jag blivit intervjuad av radion två gånger. Först ringde Sisuradio och sen ringde Sameradion, kopplat till namninsamlingen "Skolverkets förslag utraderar minoriteterna". Har du inte skrivit under så tycker jag att du ska ta dig tiden och göra det.

Vintern kommer närmare och närmare så nu har Röda faran fått vinterdäck. Det kommer bli skönt att veta att det finns lite mer bett i däcken när snorhalkan kommer. Den ska också få en ny framruta till veckan, sikten kommer bli formidabel utan sprickor och skit. Men sen får det vara bra med kärlek till bilen för ett långt tag framöver, den har grävt stora hål i min börs det senaste halvåret. Nu inför vintern har jag fått en carport till bilen (i Lycksele), vilket är underbart och kommer underlätta i vinterns hårda kyla och nederbörd. Det kan tänkas att det minskar mitt bruk av svordomar vissa mornar.

Jag har fått en inbjudan till att åka ner till ett dialogmötet på UR, men jag vet inte om jag kan/hinner åka. Vi får se hur det blir, jag skulle gärna vilja åka så jag hoppas jag kan ordna det på nåt sätt.

Jag var på kurs två dagar, det gick så där. Ja, kursen var mycket bra och jag gillade det vi lärde oss. Tänker att det är kunskap som jag kommer ha nytta av. Men det fanns fri tillgång till lösviktsgodis och mjukglass och där sket det sig i megaformat. Sorsele släng dig i väggen, jag åt som om jag aldrig hade sett godis förr. Där fick karaktären sig en törn, men jesus gud så gott det var. Jag kan fortfarande känna smaken av döskallarna om jag blundar.

Men, men i morgon är en annan dag så nu har jag en mer strikt diet och får använda hela min viljestyrka för att inte kasta mig över lösviktsgodiset på affären. Men skam den som ger sig nu gäller det att kliva upp på banan igen och fortsätta att köra mot målet även om det verkar vara lite såpad väg just nu. Tjoho här drar tant igång igen och slirar vidare mot gamla och nya mål,

Lev och må
Britt-Inger




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar