onsdag 29 december 2010

kallt, kallt, kallt

Denna förbannade kyla som bara fortsätter, det kan väl ändå var måttligt kallt inte -30. Idag har det ändå varit lite bättre så idag bar det av på en långsväng med hundarna. Och jag lovar att det var välbehövligt. På den sträckan där jag kan ha hundarna lösa springer det både räv, rådjur, hare och älg, så det var ett himla spårande på Casper, vilket gjorde att lille Jackson också blev intresserad, men akc nej, bara för en kort stund, han fryser så otroligt mycket och detta trots att han had ekostymen på sig.


Här är lille Jack i sin kostym som han ärvt av Sigrid. Bamse luktar på honom och verkar undra vad det är för extra hud ha har. Större delen av promenaden låg han innanför min jacka och bara huvudet stack ut.



För nyfiken är han även om det är kallt. Under nyår ska Jackson vara med tjejerna som ser det som ett stort förtroende uppdrag att sköta honom. vi ska åka till fjällen och köra skoter och det är han nästan liten för än. Det får vänta tills nästa gång vi ska upp, men då blir det skoteråkning av för lilleman. Han får dela platsen med Casper bakom mig på min skoter. Nätterna går så där med Jack men skam den som ger sig, fast när tjejerna ska ta hand om han torde han bli så bortskämd att det inte går dit en till. Ja, bortskämd blir han nog oavsett, eftersom alla fullständigt förälskat sig i detta lilla kryp. Det är tur att vi har Casper som faktiskt uppfostrar honom, jag kan inte annat än beundra denna hunds sätt att ta hand om valpar, han både leker och uppfostrar på ett så lugnt sätt att det är helt otroligt.

1 kommentar:

  1. Guu, va han kom ha d gott m tjejerna i helgen!! Du få säga att dom inte få skämma bort han så mkt m gosaker, o absolut ingen choklad! Ett mumsigt ben passa bättre. =)
    Ett tips för promenaderna e att du ha han i en ryggsäck då du gå. D e på det viset han kom att bäras då han bli stor nog att kolla gryt i skogen, o börja han bli van d redan som liten e d bara bra. =)
    Pussa killen från mig!

    SvaraRadera