söndag 28 augusti 2011

Sockerberoende

Ställde mig på vågen i morse, aj, aj, aj, jag skulle nog inte gjort det. Siffrorna skrek åt mig att nu var vi inte bara på väg uppåt utan vi var redan uppe. Nu är jag inte så noga med min vikt egentligen, men det är klart i min ålder får man passa sig så det inte skenar iväg och dessutom så spelar genetiken in en del och där har jag en del att se upp med. Jaha ja vad att göra????? Jag bestämde mig för att på måndag är de över med socker för min del, jag ska försöka utesluta det i mesta möjliga mån. Detta är ett stort steg för mig för jag är minst sagt sockertorsk, godis är en av mina stora laster, men jag tror att jag skulle vinna så mycket med att göra det. Så på måndag är det över............ Godis och socker FARVÄL.


Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar