onsdag 30 maj 2012

I morgon är en annan dag

och då ska jag opponera och få min uppsats opponerad. Jag ska dessutom köra en person till Umeå. Men om allt stämmer så får jag det att gå ihop. Det hela börja klockan 10 och då ska jag först bli opponerad på 45 minuter och sen ska jag opponera 45 minuter, nu bör klockan vara 11.30 in i bilen kör till Umeå koppla upp mig med dongeln och delta i de två sista som ska opponeras. Phu Det ska gå.

Efter det ska tre lärare bedöma och kritisera min uppsats och sen ska jag rätta till det som behövs rättas till. Sen är den klar och jag får min examen, vad jag nu blir är jag inte säker på. Men efter det att jag fått min D uppsats godkänd och examen är klar ska jag ta en paus i pluggandet. Jag tror inte att jag säger att jag är färdig med det, ännu. Det har varit för roligt att plugga, men nu börjar komma upp i en nivå där det börjar var svårt att kombinera mer än heltidsjobb med heltidsstudier, dygnet har bara 24 timmar och just nu känns det som att de inte räcker till. Det tar på krafterna att ligga på topp.

Så till hösten ska jag engagera mig i ett skrivprojekt istället, som jag inte har en aning om vart det leder. Men det kan bli kul. Vi är ett roligt gäng som har påbörjat detta. Mitt arbete kräver mycket av min tid så det kan vara en lämplig sysselsättning. Jag räknade ut att vår, vinter och höst jobbar jag en vecka dygnet om och den andra vecka ska jag vara ledig, men då jobbar jag ca 2-4 timmar per dag i alla fall..... Så att vara vanligt anställd måste vara en dröm, men det är självvalt och jag gör det jag tycker är roligt. På sommaren jobbar vi två veckor och är lediga två och det känns som jag har mer ledig tid då, men jag vet inte, förmodligen handlar det om att jag inte har pluggat på sommaren. ¨

Jag har läst igenom uppsatsen jag ska oppnera på som handlar om hampa, sen har jag skummat igenom en till och ikväll ska jag ta de andra två som är kvar sen är jag redo för den stora dagen. Men nu åter till jobbet

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar