tisdag 21 augusti 2012

Och regnet det bara öser ner

Jaha så var hösten här, löven har börjat gulna och regnet öser ner. Kallare har det också blivit. Fördelen med det är att de förbannade myggen dör. Jag har aldrig varit med om ett myggår som detta. 

Nu tycker inte jag att det bara är skit med hösten, jag gillar egentligen den. Hög klar luft, vackra färger, bär och svamp i skogen, långa sköna promenader med hundarna, ja det finns många fördelar med hösten. Förutom regnandet, det skulle kunna regna på nätterna och vara fint på dagarna..... Men, då skulle jag förmodligen klaga i något annat. 

Jag har fått in en bra rutin på promenerandet med hundarna, mycket tack vare att jag går och övar in vad jag ska säga på föreläsningen. Jag pratar och de går ut och går med mig, tur jag har mina hundar och en relativt folktomma områden att gå på. 

Nu har vi börjat på vår sista vecka på jobbet innan vi går på ledighet igen. Sen ska vi vara lediga två veckor, tack för det. Sen återgår vi till det normala och jobbar en vecka och är ledig en. Det är under denna sista långledigheten jag ska hålla min föreläsning. 

Här kommer en bild på mitt underbara barnbarn.


En bild säger mer än tusen ord =))))

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar