torsdag 17 juli 2014

Sommarförkylning vilket otyg

I torsdags var jag i Uppsala och då skrev jag så här "Gick ombord på tåget, öppnade dörren till kupén och kände kylan slå emot mig. AC funkande, tack för det, jag lade mig och somnade som en klubbad efter dagens glädjerus." Det var den 10 juli och idag är det den 17 juli, konsekvenserna av denna AC, som förmodligen var vriden i botten, är en förkylning och hosta som aldrig verkar gå över. Det kostar att ligga på topp kan man säga. Nu har febern gett sig (tror jag) men den eländiga hostan verkar inte vilja släppa. Ett tag lutade jag åt att jag hade en lunginflammation på gång, men har ändrat mig nu när febern verkar ge sig.

Numer sover jag på soffan för att de övriga som jag bor ihop med ska få sova. Mitt hostande vet ingen gräns. Men detta har inte hindrat mig från att jobba, man kan säga att det är tur att jag jobbar hemifrån. Har fått en viss ordning på allt som ska göras även om det fortfarande är mycket kvar så går det framåt.

Det är mycket planerande och funderande nu, bra träning för hjärnan. I dag ska jag göra ordning husbilen, först ska den ner till Hällnäs för träffen i slutet av denna månaden och sen får vi se om jag ska ta den ner till Finnerödja i början på augusti.

Jag hoppas den eländiga hostan har gett sig innan alla arrangemang sätter igång, jag har inte tid att vara sjuk då.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar