lördag 24 juni 2017

Dik Manuschs nedläggning

Foto Anneli Sandberg

Blev intervjuad av Norran på midsommarafton. Tråkigt nog så lade de artikeln bakom en betalvägg.

Sen ringde P4 Västerbotten och ville intervjua mig om nedläggningen. Jag och Teo åkte ner till stan för intervjun efter att vi först hälsat på gammelmormor och gammelmorfar.

Tidningen Dik Manusch lägger ner
- Det är med sorg i hjärtat jag lägger ner tidningen.

Vilket är sant Dik Manusch har varit mitt skötebarn sedan slutet av 2014. Jag har varit en del av att skapa nåt unikt och jobbat arselet av mig för att få det att funka. Det känns lite tomt när nu beslutet är taget. Jag gillar att skriva och jag gillar att driva framåt. Jag kommer också sakna alla människor jag kommit i kontakt med och blivit vän med. Det är nåt särskilt det där med människor som har samma mål.

Det känns som om jag kommer få en massa tid över nu, vi får se vad jag ska göra av all den tiden.

Teo var med under intervjun och tyckte det var spännande med radiointervjun, han skötte sig exemplariskt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar