torsdag 13 juli 2017

Kanske ska jag arbeta politiskt?

Sitter i soffan och funderar på framtiden. Vad ska jag göra när jag går i pension? Egentligen är det inga problem, jag har så mycket som jag har ogjort och som jag vill göra. Det är snarare en fråga om hur jag ska hinna med allt.

Jag ska skriva fler böcker och jag ska jobba med frågor som intresserar mig och som jag brinner för. Och sen ska jag ta mig tid att vara kreativ, skapa och ta upp mina konstnärliga talanger som legat i träda under en lång tid. Jag ska bland annat köpa ett nytt objektiv till kameran och börja om att fota.

Jag föreslog maken att vi skulle jobba som volontärer och hjälpa människor i andra länder. Eller åka till Thailand (eller nåt annat land) och arbeta på barnhem. Kanske ska jag läsa in de där sista poängen som fattas för att doktorera, bara för att. Ja som sagt vi får se vad det blir och om tiden räcker till.

Det jag vet att jag kommer fortsätta att engagera mig i är mänskliga rättigheter. Kanske ska jag arbeta politiskt?

Men först ska jag beta av de här sista sex åren av mitt arbetsliv. Jag har ett bra jobb och jag arbetar med människor och mänskliga rättigheter på mer än ett plan så jag är nöjd.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar