torsdag 28 juni 2018

Jag har tagit ställning, gör det du också

Jag har varit aktivist på olika sätt hela mitt vuxna liv. Jag har stått på den svages sida och arbetat med människor i utanförskap. Människors lika värde har alltid varit en självklarhet för mig. Det gör att jag med fasa ser hur SD tar mark och hur deras främlingsfientlighet mer och mer normaliseras.

Det diskuteras i olika forum och vänner ställs mot varandra i sina åsikter. Historien ser ut att upprepa sig och likheterna med 30- och 40 talet börjar vara större än olikheterna. Det här har gjort att jag har funderat och insett att nu börjar det vara otroligt viktigt att visa vad man står. Att inte tiga i församlingen och låta de som skriker högst bli norm.

Jag hittade en blogg som jag tyckte var bra "Sverigedemokraterna - så funkar dom"

Detta gör att det är viktigt att visa sitt ställningstagande och då bestämde jag mig för att faktiskt ansluta mig till ett parti för att visa vad jag står och kanske göra lite skillnad. 

Jag valde att ansluta mig till det parti som känns mest bekvämt för mig och som jag sympatiserar mest med. Så numer är jag medlem hos Vänsterpartiet i Skellefteå. Men det viktiga är inte vilket parti man väljer utan att man faktiskt tar ställning. För mig kommer det inte förändra hur jag tänker eller vad jag gör utan jag kör på som vanligt. Så jag kommer fortsätta med att arbeta för mänskliga rättigheter och människor i utanförskap, ta diskussioner och vara obekväm.  Men jag tror på att organisera sig för att uppnå förändring. Tillsammans är vi starka.

Lev och må
Britt-Inger


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar