lördag 3 november 2012

Krönikan översatt till engelska

http://arbetaren.se/artiklar/dont-you-call-us-pikeys/. Det fanns en efterfrågan på att få den på engelska så redaktören översatte den, snyggt jobbat säger jag.

Själv har jag försökt att knyta kontakter både via telefon och nätet i flera dagar, jag ser snart fyrkantig ut.

I övrigt har vi haft en ganska bra ledighet med riktigt skitväder, dimma och regn, kan det bli värre. Sen har lysröret på dass dött så numer gör vi vår behov i ljuset av stearinljus, myyyyyysigt. åkte ner till stan igår och skulle köpa lysrör och glimtändare och de hade stängt eftersom det var helgdag. De stängde klockan 15 och så klart åkte jag dit efter det klockslaget. Så det är bara att mysa på inne på dass, så vidare romantisk är man kanske inte där inne och inte går det läsa en tidning heller, men det fyller sin funktion.

Idag tänkte jag nästan ta mig ut på en låååång promenad, jag tror att både jag och hundarna behöver det.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar