tisdag 25 december 2012

Dagen efter julen

Vi fick upp värmen i huset Linda Jonas och Teo kom för att fira med oss. Så det blev en lyckad tillställning fast det var på jobbet. Jag var som vanligt tomte och Teo avslöjade mig som vanligt. Detta fast jag hade lagt ner stor möda på att inte bli avslöjad. Det dröjde ca 30 sekunder så sa han det är en mormortomte!!!!!!????

Jag har tomtat i alla år sen barnen var små och har aldrig blivit avslöjad så enkelt som nu. Det är bara att inse att den går inte att lura, 3 1/2 år och mycket observant. Antingen har jag tacklat av eller så är han ovanligt klipsk den lille killen. Förra gången jag tomtade för honom var för två år sedan och då kom jag så han såg mig genom fönstret. Jag haltade i stora stövlar och hade bultat på mig i massor. Redan innan jag var framme vid huset ropade barnet förtjust momo. Så min bana som tomte för det barnet är nog över.

Efter allt tomtande och klappande blev det lugnt i huset och jag la mig på sängen för att pusta ut och somnade.......... wow det gör jag aldrig. Jag sov en timma, vaknade upp fortsatte med det som skulle göras och somnade om vi 22.30 för att vakna upp vid 8 tiden. Märks verkligen att jag varit sjuk hela veckan, är uppenbarligen inte riktigt frisk ännu. Idag går vi av, vilket ska bli skönt.


Inte mycket av ansiktet som syns här


Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar