torsdag 13 december 2012

Lucia

♪♫ ♫ Sankta Lucia... ♪♫ ♫ ♫ Lucia är en högtid som firas den 13 december och markerar tillsammans med advent inledningen på julfirandet.

Själv sitter jag med datorn i knät och tittar på Discovery efter att ha gått en promenad med hundarna. Så långt från Luciafirande man kan komma. Jag kommer inte ens julpynta i år, ingen idé vi ska ju jobba.

Julen har verkligen tappat all sin charm för mig sen barnen flyttade ut. Tidigare stred jag varje år om att behålla julens traditioner, men numer har jag tappat stinget. Julen är till för de små inte för gamla härkar som jag. Det är klart hade jag varit ledig hade jag så klart tillbringat julen med Teo. Att vara tillsammans är viktigt för mig på jul, men alla traditioner får föräldrarna stå för, där har jag gjort mitt. Vi får se om jag ska vara tomte i år, en tradition som jag gärna fortsätter med. Jag har alltid varit tomte hos oss, alltid lika roligt.

När barnen var i tonåren skrek de åt mig att sluta och ett år när jag gav efter så bad de mig att tomta för julen var inte likadan om jag inte tomtade. De skällde lika mycket som vanligt året efteråt med inte lika intensivt, skällandet är också en del av traditionen.

Jag fortsätter att lägga ut mina bilder på fb, lite roligt att jag har fått så många som gillar sidan, den ha rinte funnits en vecka än men har redan fått 78 gillanden.
https://www.facebook.com/#!/BilderLivet

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar