fredag 25 oktober 2013

Det nya livet har börjat så smått

Hemma innebär uruselt nät, svårt att ens betala räkningarna. Funkar när det behagar och inte när jag vill, blir tokig snart....................

Har kört och flyttat kartonger, packat i och packat ur, fyllt skåp och lådor. Sovit i egna sängen, ordnat med ett kontor, som är fyllt till bredden med grejor. Börjar så sakta flytta hem igen även om jag inte har fattat det fullt ut.

Satt vinterskor på husbilen, nice, Roger (och hundarna) ska åka med mig ner till Örebro i mitten på november. Var ute och gick med hundarna på heden idag, det kändes skönt, avkopplande och kallt. Ser fram emot att jobba i kapp mig så jag slipper ligga efter med allt.

Det finns så mycket jag vill göra och så mycket jag vill hinna med. Vi får se hur det blir med allt. Föst ska jag gå ner i varv och hitta en balans i mitt liv, en balans som inte bara består av arbete. Jag har tänkt att bli lite social också, hur det nu ska går till.

Hade besök av en kompis idag, bra socialträning för oss, mig och Roger. Vi klarade det bra, vi lyckades prata om allt utom arbete. Vi till och med skrattade och hade roligt, bjöd på kaffe även påtåren glömdes av, så var det ju inte illa pinkat av en trähäst, att komma ihåg att bjuda på kaffe och vara social.

Nu sitter vi framför teven och försöker få lite nät båda två, går så där. Jag har ju lyckats se till att hamna i en bredbandsgrupp, som ska försöka få bredband till våra byar mitt i skogen. Vi får se hur det går.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar