lördag 13 december 2014

Dinglarens väg - Vorsnos drom och Dik manusch

Hemma efter en resa först till Uppsala där vi lämnade från oss manuset på boken. Sen blev det att sova en natt i Sth hos Ann innan jag återvände hem igen.

Det var spännande att lämna ifrån sig manuset efter att ha jobbat så intensivt det senaste halvåret. Det känns lite som att det fattas nåt, samtidigt som det är helt underbart att boken går in i nästa fas nu. Jag får nästan nypa mig i armen för att fatta vilket otroligt material vi har fått ihop och vilka fantastiska berättelser som har kommit in. Att det skulle bli bra berättelser det trodde jag men de här är magiskt bra.

Hösten 2015 kommer Dinglarens väg - Vorsnos drom vara klar och vi kommer ha den i handen, vilken känsla.

Nu ska jag ta itu med gatutidningen och de bidrag som kommit in till den. Det känns som att jag och Helen har lite att göra en tid framöver. Tanken är att vi ska sätta ihop den i mellandagarna och sen ska den ges ut i januari. Människor levererar verkligen nu, på Norran ställer personalen upp på sin fritid för att redigera, layouta och designa tidningen och Norran kommer stå för trycket. Helt otroligt skönt att omge sig med människor som är engagerade.

Vi har fått in massor av reportage av etablerade journalister, författare och andra. Vi kommer så klart vara lite lokalpatrioter och se till att våra lokala reportrar får vara med också. Vill du vara med och bidra skicka in till sams.tidning@gmail.com

Nu ska jag försöka vakan till liv efter en natt på tåget, kaffe, kaffe och åter igen kaffe.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar