tisdag 6 mars 2012

Omväg på grund av tankbilsolycka

I går slutade jag på jobbet vid 13 tiden. Jag åkte hem, ner till stan, tillbaka hem, ner till stan igen, hade glömt laddkabeln till datorn, hem igen. För att till sist sätt mig i bilen för att åka till fjällen. Vid Abborträsk tog färden stopp, en tankbil hade vält och brann för fulla segel. In i Abborträsk för att köra mot Piteå och sen svänga mot Arvisdjaur en omväg på närmare 10 mil.



När jag väl kom fram hade jag kört nästan 60 mil, phu, så trött jag var. Hundarna hade fått sitta onödigt länge i bilen. Något som visade sig när vi åkte ut med skotern idag. Har nog aldrig haft några hundar med mig med så mycket spring i benen. Och springa har det fått, så nu är de lagomt slut och ligger mest i soffan och vilar. Om inte Roger går till kylskåpet vill säga, då är alla väldigt alerta, med man kan säga att de två små går in i vilans tecken snabbt efteråt.

Vi kan inte ha några hundar lösa här på gården, våra grannar har matat ett rådjur hela vintern så vi har det runt knutarna hela tiden. Ett litet streck i räkningen eftersom det har varit en av de grejer som varit så bra med fjällen.

Lev och må

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar