måndag 4 november 2013

En epok går i graven

I kväll ska jag sätta mig på tåget ner till Stockholm där jag ska vara med på riksantikvarieämbetets höstmöte i dagarna tre. Sista dagen kommer jag också att vara med och föreläsa i Att störa homogenitets konferensen, eller rättare sagt så ska jag läsa upp lite av det jag har skrivit i boken. Ser fram emot detta mycket, gruvar mig mest för att hitta dit, jag är ingen klippare på att hitta i Stockholm. Men det finns väl taxi i värsta fall.

Innan jag landar på tåget ska jag göra klart alla papper för vårt gamla jobb så Roger kan lämna över dem till vår revisor och efter det går en epok i graven. Vi har hållit på sen 1999 som egna i behandlingsbranschen och innan dess har vi jobbat med ungdomar hur länge som helst. Roger ska ta det lilla lugna efter det här och jag har sadlat om, spännande värre.

Fast vi släpper inte behandlingsbranschen helt, vi är handledare på ett hem i Norrbotten och har fått förfrågan om att hjälpa igång ett hem i Värmland. Så vi hänger kvar med en fot i branschen i alla fall, vilket är roligt för det är på ett annat sätt. Vi har hållit på länge och har stor erfarenhet av branschen så det är ju bra om vi kan hjälpa andra.

Men nu blir det mera kaffe så jag kommer igång idag.

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar