lördag 2 november 2013

Nu har det kommit

Så har mitt nya liv börjat, nu har vi avslutat vårt gamla jobb. Skönt, vemodigt och en massa blandade känslor. Vi var på Hotell Forsen i Vindeln och åt en tre rätters med all personal den sista oktober. Det var helt underbart trevligt.

Tidigare på dagen hade vi varit förbi på jobbet för att lämna nycklarna. Så klart blev det strul in i det sista med vår, tack och lov, fd hyresvärd. Vi åkte och hyrde en släp, hämtade Jonas och körde mot jobbet igen. Döm om vår förvåning när det började skrapa där bak och ett av hjulen passerade oss i hög hastighet.

Alla hjulbultarna hade lossnat och hjulet hade släppt. Vi ringde OK och de sa att vi har haft lite problem med hjulen??????

Vi parkerade släpen och OK fick hämta den, Jonas raggade upp en annan släp och vi gjorde det vi skulle. Sen var det middag på hotellet, tack för god mat och bra service.

Så kom den 1 november första dagen i mitt nya liv. Vi var utbjudna på mat av Rogers föräldrar, middag ute för andra kvällen i rad, bra början kan man säga.

Idag satte vi oss i bilen och åkte till fjällen, där sitter jag nu och lyssnar på spraket från en brasa och skränet från en hockeymatch på tv. Någon har lagt ut en ful bild på mig på fb, från det jag var ung och jag har precis skickat in en artikel som jag hoppas ska bli publicerad.

Mitt nya liv känns ganska bra =)

Lev och må
Britt-Inger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar